miercuri, 5 octombrie 2016

Un dress code cu ștaif

Se anunța un sfârșit de săptămână tumultuos, care ne impunea să fim eleganți, dar și extrem de dedicați misiunii pe care ne-am ales-o. Urma să fim nași de cununie, iar finii noștri au propus să mergem pe un dress code cu ștaif, celebrul black tie. E clar că toată lumea va alege ținuta potrivită, în funcție de preferințe și dispoziție. Cel puțin, așa procedez eu.... Ce îmi place cel mai mult la acest dress code, este că, deși are niște rigori, nu este așa rigid, cum ar fi, de exemplu, un alt eveniment mai formal, numit white tie și care poate fi o cină de afaceri, sau una caritabilă unde sunt prezenți numeroși invitați sau chiar persoane publice.
După ce stabilesc clar cine participă, cine organizează, cu ce ocazie, decid destul de ușor ce ținută este potrivită. Uneori, aleg o rochie scurtă, diafană și elegantă, pentru că, este suficient. Am grijă să completez ținuta cu accesorii potrivite, fără să epatez. 

 Dacă este o petrecere organizată după orele 18.00 și se servesc și băuturi alcoolice, nu greșesc niciodată cu o fustă creion, care nu trece de genunchi, purtată cu pantofi cu toc și ciorapi, iar în completare aleg o bluză din organza sau mătase, sau mă orientez spre o ținută pentru cocktail.
 Pantalonii nu vor fi niciodată incluși în această ținută, pentru că, ei fac parte din categoria bussiness. Dacă evenimentul se prelungește după cocktail, cu dansuri sau spectacole, este întotdeauna  apreciată o rochie lungă de seară, sau un corset finuț, alături de o fustă pentru bal.
 Uneori, aleg stilul clasic sobru, rochie de seară neagră, sau în culori pastelate, un verde smarald, un albastru închis, un roșu stins și accesorii delicate, pantofi cu tocuri potrivite. Alteori, aleg stilul chic reinventat, purtând culori vii la negrul clasic, cum ar fi galbenul.
În cazul de față, la acea nuntă, era destul de evident, că voi fi unul dintre personajele principale, după mireasă. Aveam o mie de emoții, pentru că îmi doream să fie ceva memorabil pentru toată lumea. O nuntă are mereu ceva special și presupune multe aranjamente, printre care și cele vestimentare. Voi alege din rochiile de nuntă, pe cea care are aer de nașă, clar! Nici accesoriile nu vor fi mai prejos, pentru că, ele fac diferența între o ținută care trece neobservată și una memorabilă. Cerceii candelabru se potrivesc de minune la părul strâns în coc, la fel, un colier statement atunci când rochia permite acest lucru. Am ales, în cele din urmă, o rochie roșie, în prima parte a serii și una scurtă, neagră, atunci când mi-am dorit să mă simt mai lejer în timpul dansului.

La bărbați este un pic mai simplu, pentru că ei pot alege un costum elegant, gen smoking sau toxedo, cu pantofi asortați, uneori din lac. Sacoul de la costum are reverele satinate și se închide la un singur rând de nasturi, pentru un plus de eleganță și este negru sau albastru închis. Pantalonii nu au manșete, iar cămașa albă poate avea guler special pentru papion, în funcție de preferințe. Butonii sunt un alt atu al ținutei, iar pantofii Oxford simpli, de culoare neagră, nu dau greș niciodată. Riscul ca nașul să fie mai elegant ca mirele este destul de mare, pentru că, dress code-ul black tie, impune purtarea papionului. Nu este o extravaganță, ci, doar un plus, pentru a se armoniza ținuta.
Aveam deja niște experiențe reușite, la activ, în ce privește îmbinarea articolelor de îmbrăcăminte, de la cele două cumetrii, unde am botezat un băiat și o fetiță, iar ținuta obligatorie pentru restaurant, a fost tot black tie. Îmi amintesc cu plăcere că ne-au fost admirate hainele alese și ne-am simțit binecuvântați și recunoscători, pentru că am reușit să creștinăm doi copii frumoși și sănătoși.

Viața, la tot pasul, ne oferă provocări, iar felul în care alegem să răspundem acestora spune multe despre noi. La provocarea care privește hainele, voi alege mereu un dress code cu ștaif, voi alege black tie și voi încerca să fiu creativă, respectând mai întâi regulile.
Acest articol a fost scris în cadrul concursului SuperBlog 2016. Salutări, tuturor! 


6 comentarii:

coco spunea...

frumoase alegeri, succes!

Liliana spunea...

Multumesc, coco! :)

adriana tirnoveanu spunea...

Tu mereu gasesti locuri pe care sa ni le prezinti si noua, ai stil in cuvinte dus in stilul vestimentar potrivit fiecaruia. Dar daca e black tie..e clar ca avem tema, ne trebuie si locul de unde sa ne procuram frumuseti cu..ștaif. Succes, pe mine m-ai convins!

Mirela Popa spunea...

Intelepte sfaturi si demne de urmat.Bravo,Lili,bafta multa si sa ai spor la scris in continuare!

Liliana spunea...

Adriana, tu mereu vezi ce e frumos la mine si trecerea ta pe aici ma bucura de fiecare data! Ma incanta ca am reusit sa prezint acest cod vestimentar pentru mai multe gusturi! Multumesc inca o data! :)

Liliana spunea...

Mirela, ma bucur ca sfaturile mele sunt apreciate si sper sa fie si de folos! Sper sa nu ma paraseasca cheful de scris, ca mult imi mai place sa bat campii... :) Multumesc pentru sustinere!

Follow by Email

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...